Oudste en jongste kandidaten van Heist-op-den-Berg aan het woord

Twee kandidaten stellen zichzelf voor. Mon De Belder (SP.A), een man met veel ervaring in de politiek. Inge Van Esbroeck (N-VA), een jongedame met ambitie, die graag het woord voor zich neemt aangezien de allerjongste kandidaat van de hele kieslijst geen reactie wilde publiceren.

“In al die jaren heb ik nog maar twee gemeenteraadsvergaderingen gemist”

David Geerts (links) en Mon De Belder (rechts). “Interesse in politiek heb ik van thuis uit meegekregen.”, zegt De Belder.

wie: Mon De Belder

leeftijd: 77 jaar

partij: SP.A

plaats: 35

De oudste kandidaat van de gemeenteraadsverkiezingen in Heist-op-den-Berg is al sinds 1970 gemeenteraadslid. Hij heeft naar eigen zeggen in al die tijd nog maar twee gemeenteraadsvergaderingen gemist. Zijn interesse in politiek heeft hij van thuis uit meegekregen. Als gepensioneerde wil hij zich de komende jaren inzetten voor zijn leeftijdsgenoten. Hij ijvert voor meer serviceflats en ook poetshulp moet beter geregeld worden, met minder wachttijden. Door ziekte heeft hij nog maar weinig campagne kunnen voeren. “Deze taken zijn voor hem opgenomen door andere partijleden”, aldus lijsttrekker David Geerts, die door Mon zelf in de politiek is geïntroduceerd.

“Ik wil verandering brengen en mijn stem laten horen”

Inge Van Esbroeck, “Mensen moeten mij kennen als ze op mij willen stemmen.”

Wie: Inge Van Esbroeck

leeftijd: 20 jaar

partij: N-VA

plaats: 10

Inge studeert KMO-Management in Antwerpen en is secretaris van Jong N-VA. Haar drijfveer om in de politiek te stappen is “verandering kunnen brengen in Heist-op-den-Berg”. Tijdens haar campagne heeft ze vooral huisbezoeken gedaan, folders uitgedeeld en affiches helpen plakken. Ze is ervan overtuigd dat “mensen mij moeten kennen als ze op mij willen stemmen”, aldus Inge. Centraal stelt zij verkeersveiligheid en onderwijs, maar ze staat volledig achter alle punten van het partijprogramma.

Tekst: Jessica Jacobs
Foto Mon De Belder: Jessica Jacobs
Foto Inge Van Esbroeck: Nick Boeckxstaens

Geef een reactie

